Proszę o poradę przy wymianie osłony przegubu OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomaszjuwe
    Classic
    • 2009
    • 12

    Proszę o poradę przy wymianie osłony przegubu OII

    Jasne, że tak - 160 vs. 38 robi różnicę. Wrzuciłem jako ciekawostkę przyrodniczą.
    Tomek
  • Łukasz K
    Drive
    • 2007
    • 63
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Proszę o poradę przy wymianie osłony przegubu OII

    Witam Kolegów.
    Mam do wymiany osłonę przegubu w Octavia II rok 2006 koło z prawej strony. Obejrzałem sporo poradników odnoście Passata czy Audi ale nie znalazłem nic na temat octavii czy golfa V. Czy możecie mi napisać jak to się robi w naszym aucie, a najbardziej interesuje mnie jakie problemy mogę napotkać żeby się do nich przygotować. Co ciężko odkręcić jakich sposobów użyć, Jakie narzędzia skompletować. Jakiś może przewodnik. Rozbiórka koła, zacisku hamulcowego i tarczy sobie darujemy. Jeśli się tego podejmę to zrobię fotorelację przewodnik dla następnych ale muszę mniej więcej wiedzieć czy sobie z tym poradzę.
    Dzięki

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10972
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      poszukaj poradnika bo na pewno gdzieś jest
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • Łukasz K
        Drive
        • 2007
        • 63
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Jest ale do octavii I, tę znalazłem.

        Komentarz

        • djtomi2
          Rider
          • 2010
          • 252
          • Octavia II (1Z3)
          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          W zasadzie w OII , to nic strasznego. Robiłem w OI i w OII i w OII zdecydowanie wolę.
          Na początek luzujesz śrubę od przegubu. Tą wielką w samym środku. Jak masz koła stalowe to najlepiej na stojącym jeszcze samochodzie. Jak alufelgi to więcej zabawy, ale też nic strasznego.
          Potem odkręcasz wahacz od zwrotnicy. Tutaj wybór należy do ciebie, czy odkręcisz końcówkę wahacza od zwrotnicy ( chyba klucz 18mm, ale jeszcze potrzebujesz przyrząd do wyciśnięcia tej końcówki ze zwrotnicy), czy też odkręcisz końcówkę wahacza od samego wahacza ( 3 nakrętki 13mm i nic więcej nie potrzeba).
          Odkręcasz śrubę przegubu do końca i wyciągasz przegub ze zwrotnicy.
          Stara osłona do kosza.
          Żeby oddzielić przegub od półosi wystarczy wkręcić śrubę od przegubu do końca.
          Jest ona na tyle długa, że w pewnym momencie oprze się o półoś i zacznie wypychać przegub.
          U mnie ten sposób zadziałał w OII dwa razy ( po obu stronach ). w OI niestety nie, choć może za mało się starałem.
          Do odkręcenia śruby przegubu przyda ci się klucz z dużym ramieniem, bo jest mocno zakręcona. No i poźniej też ją trzeba dobrze dociągnąć.
          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Taka uwaga co do luzowania centralnej śruby półośki. O ile pamiętam to nie wolno jej odkręcać/luzować jeśli samochód nie jest podniesiony ( jeśli koło jest obciążone ), gdyż można w ten sposób uszkodzić łożysko piasty. Nie wiem czy to na 100% prawda, ale wydaje mi się, że tak jest napisane w mat. szkoleniowych VW ( jak znajdę to info to potwierdzę ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • Łukasz K
              Drive
              • 2007
              • 63
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Fajnie dzięki, to wiele mi wyjaśniło.
              A jeszcze jedno. Faktem jest że najlepiej do ściskania opasek jest użyć szczypiec do ściskania opasek przegubu. Ale czy ciężko jest zacisnąć kombinerkami albo obcęgami takie opaski, czy można je dostatecznie dobrze zacisnąć takimi obcęgami żeby nie spadły? Czy można te opaski obcęgami np zniszczyć, przeciąć?

              Komentarz

              • Wojtenio
                L&K
                • 2012
                • 1095
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                kowal 2002, Jak najbardziej prawda co do luzowania tej nakrętki , oto zalecenia z instrukcji serwisowej :

                Po odkręceniu śruby mocującej wałek półosi o kąt większy niż 90°, łożysko koła nie może być obciążone ciężarem samochodu, czyli samochód nie może stać na kołach.

                - Obciążenie łożysk kół ciężarem samochodu przy wykręconej śrubie mocującej wałek półosi spowoduje uszkodzenie od wewnątrz łożyska koła. Ogranicza się w znacznym stopniu żywotność łożyska.

                - W razie gdy zajdzie konieczność postawienia samochodu na kołach lub przetoczenia go: tymczasowo założyć przegub zewnętrzny zamiast wałka półosi. Śrubę mocującą przegubu zewnętrznego (użyć wykręconej) dokręcić momentem 120 Nm.


                .

                Komentarz

                • djtomi2
                  Rider
                  • 2010
                  • 252
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  A to dobre. Nie wiedziałem. Człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umiera.
                  W takim razie jak fura jest podniesiona, to sugeruję odkręcać tą śrubę na zahamowanym kole, żeby coś ci się w silniku nie poprzestawiało (np. rozrząd nie przeskoczył).
                  Pozdrawiam

                  [ Dodano: Pon 07 Paź, 13 00:22 ]
                  A z tymi kombinerkami, to trzeba uważać, bo rzeczywiście można pogiąć opaskę.
                  Ale jak się nie ma nic innego, to można próbować.

                  Komentarz

                  • Muti
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 199

                    #10
                    Zamieszczone przez djtomi2
                    A z tymi kombinerkami, to trzeba uważać, bo rzeczywiście można pogiąć opaskę.
                    Ale jak się nie ma nic innego, to można próbować.
                    Nie sprawdza się.. Opaska jest za luźna i osłona się ślizga..Trzeba pożyczyć albo kupić specjalne ściski do opasek :roll:

                    PS:Na forum touran klub polska jest manual z wymiany przegubu.
                    Moje projekty car detailingowe
                    VW Touran 2.O TDI
                    BMW X6 35d
                    więcej na PW

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10972
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      obcęgi do gwoździ się ewentualnie nadadzą, ale naprawdę powinny być boczki specjalne
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Łukasz K
                        Drive
                        • 2007
                        • 63
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Witam
                        Zgodnie z obietnicą opracowałem instrukcję wymiany osłony przegubu.



                        Proszę tylko o informację od kogoś kto ma dostęp do oryginalnej instrukcji z jaką siłą trzeba dokręcić śrubę centralną.

                        Komentarz

                        • Wojtenio
                          L&K
                          • 2012
                          • 1095
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Łukasz K, 200Nm + dokręcenie o 180 stopni . i popraw w swoim manualu , będzie dla potomnych .

                          Komentarz

                          Pracuję...